zaterdag 7 september 2013

14.9 New York City

Zoals altijd zijn we de eerste dag heel vroeg wakker. Dit keer was het 4 uur en eerlijk gezegd heb ik daarna niet meer geslapen.

Ons koffie apparaat deed het niet goed dus Erik is beneden in de lobby koffie gaan halen. Heerlijke cappuccino !
Nadat we gedoucht waren zijn we gaan ontbijten. Een prima ontbijt in ons Verve hotel. Erik at worstjes met ei en toast en ik heb een zelfgemaakte wafel met banaan gehad, heerlijk. Lekkere koffie en jus d’orange erbij, een prima begin van de dag.

Vandaag hadden we om 10.30 uur een afspraak bij het 911 Memorial. Omdat we uiteraard heel vroeg waren hebben we eerst in Zuid Manhattan wat rondgelopen.

Al snel kwamen we bij Trinity Church die we op de foto hebben gezet.

Freedom Tower bij het 911 Memorial

We zijn naar Wallstreet gelopen

Filmpje: Financial District en 911 Memorial/Freedom Tower :

en op advies van een taxi chauffeur, die óns aanhield om ons een tip te geven, zijn we naar het Ritz Carlton hotel gelopen. Vlakbij dit hotel (ongeveer naast Battery Park) heb je een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld.

Daarna zijn we via Bowling Green Park naar het bekende beeld Charging Bull gelopen.

We waren nog steeds te vroeg dus besloten een kop koffie te drinken in één van de kleine deli’s vlakbij het 911 Memorial.

Om 10 uur mochten we “naar binnen” bij het Memorial en via lange rijen én een security check

kwamen we bij de pools aan. Het was schitterend !
Heel indrukwekkend en mooi! Uiteraard hebben we veel foto’s gemaakt.

Erik heeft dit indrukwekkende 911 Memorial gefilmd.

Na dit bezoek zijn we met de metro naar Canalstreet in Chinatown gereden. We hebben daar een beetje naar de kitscherige winkels gekeken en wilden graag gaan eten bij de Big Wong. In 2003 hebben we hier ook gegeten. Er zitten voornamelijk Chinezen te eten, erg leuk en het eten is lekker.

Daarna zijn we door Little Italy gewandeld waarna we de metro naar Bowling Green hebben genomen.

Little Italy met op de achtergrond Empire State Building:

We wilden graag naar Ellis Island en bij het National Monument Castle Clinton schoven we aan bij de lange rij wachtende. Toen we bijna aan de beurt waren zagen we dat Ellis Island tot nader orde gesloten was, damn, hadden we dat geweten !
We vonden het niet de moeite waard om naar het Vrijheidsbeeld te gaan dus besloten de rij te verlaten.

In de Biergarten in Battery Park zijn we lekker op het terras gaan zitten en hebben een heerlijk glas wijn en een Octoberfest biertje gedronken. We zaten er heerlijk.

Met de bus zijn we toen naar het Flatiron Building gereden.

Leuk om bovengronds te reizen maar ik krijg het wel een beetje spaans benauwd als ik eraan denk dat ik hier overmorgen moet gaan fietsen !

Het Flatiron Building werd op de foto gezet en via Broadway zijn we naar de Green Market op Union Square gelopen.

Om onze benen, voeten en rug een beetje rust te gunnen zijn we toen terug naar het hotel gegaan. Ik heb zelfs een half uurtje geslapen! Na deze korte pauze hebben we weer de metro genomen, dit keer naar Grand Central Station waar we wederom een paar foto’s hebben gemaakt.

Het diner stond gepland bij de Comfort Diner maar eerlijk gezegd viel die mij een beetje tegen. Ik had meatloaf met mashed potatoes besteld maar het was niet bijzonder. Lekker maar meer ook niet. Wellicht had ik iets anders moeten bestellen want Erik zijn eten was wel erg lekker.

Toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik viel na de douche vrijwel gelijk in slaap, Erik heeft de foto’s nog bekeken en een aantal op Facebook gezet.

Filmpje: Little Italy en Grand Central Station

Een heerlijk maar (zoals verwacht) een vermoeiende dag in New York City.

1. Wat een leuke dag en de foto's zijn prachtig! Krijg ook weer zin om naar New York te gaan hahaha