zaterdag 7 september 2013

20.9 weer thuis/hoe was het?

Wij zijn nu bijna 2 dagen thuis. Erik is alle foto's nogmaals aan het bekijken en ik maak dit laatste verslag. De foto's voegen we in de loop van de week toe.

We hebben het geweldig gehad!!
New York was (weer) mooier en indrukwekkender dan we in gedachte hadden.

New Yorkers zijn erg behulpzaam en vriendelijk. Het moet/gaat allemaal wat sneller dan aan de westkust maar dat heeft ons zeker niet gestoord.

We zijn geen openbaar vervoer mensen! Toch hebben we ons ontzettend goed kunnen redden in de toch ietwat ingewikkelde New Yorkse metro. Ingewikkeld in vergelijking met de metro's in Berlijn, Parijs en Chicago die wij in het afgelopen jaar hebben gebruikt.
Met behulp van de grote en duidelijke metro kaart ging het prima. Overigens heb ik een nieuwe metro kaart gekregen van onze "metro-vriendin" bij station 39 Avenue in Queens. Weten jullie nog, de vriendelijke receptionist had de eerste avond mijn nieuwe metrokaart helemaal beschreven en daar word ik op zijn zachts gezegd niet blij van, een autistisch trekje misschien?

Het Verve hotel in Queens (Long Island City) is ons ontzettend goed bevallen. Zoals al eerder vermeld ligt het hotel heel gunstig. 3 metro stations liggen op 5 minuten loopafstand en binnen 10 minuten sta je op Time Square.
De kamers zijn ruim en netjes. Gratis WIFI, ijskast, kluis en ontbijt. Koffie (lekkere cappuchino) en water staan 24/7 ter beschikking.
Wat vooral opviel was dat het personeel ontzettend haar best deed om het de gasten naar de zin te maken; dit hadden we al op Tripadvisor gelezen maar was absoluut waar.

Een écht hoogtepunt van deze week kunnen we niet noemen, dat zou de rest geen recht doen.
Wel was het fietsen, de 911 Memorial en Top of the Rock meer dan de moeite waard. Ondanks mijn angst vond ik het fietsen écht kicken. Toevallig zagen we gisteren iets over Time Square op televisie en ik dacht: daar heb ik toch maar mooi gefietst!!
Lekker in Bryant Park in de zon lunchen, tóch weer de veerboot naar Staten Island, onze wandeling door de Lower West Side en Meatpacking district, onze zondagse wandeling door Central Park met de dansende rolschaatsers, de eerste avond op Time Square etc.etc. Het was allemaal meer dan de moeite waard.

Een "dieptepunt" wil ik wel noemen en dat is het rijden met een TomTom die het niet helemaal snapt, ha ha.

Het meest stressige moment was toch wel de rit naar Alamo om onze huurauto in te leveren. Dat wil ik nooit meer meemaken. Mochten we ooit nog eens een auto willen huren in de omgeving van New York, no way dat ik nog eens bij Alamo boek tenzij ze hun vestiging naar het luchthaven terrein verplaatsen.

We kunnen terugkijken op een geweldige week New York City.

Wat staat verder op het programma?
Eind november gaan we Kerstshoppen in o.a. Trier en Cochem. In Mei hopen we naar Schotland te gaan, dit alles samen met mijn zus Marjo en haar man John

Als alles naar wens verloopt, gaan we in september 2014 naar Washington State en Oregon!

USA, we'll be back !


1 opmerking:

  1. Wat een superleuk verslag, heb er echt van genoten. Bedankt voor het delen! Groetjes en tot een volgend verslag :D

    BeantwoordenVerwijderen